TEAM
På vår skola arbetar vi i team. Teamen är uppdelade enligt följande:
8-9, 6-7, 3-5 och F-2.
Detta möjliggör ett nära arbeta inom teamen. I de högre klasserna arbetar man ämnesintegrerat vilket innebär att man kan bearbetar en uppgift i flera ämnen. I de yngre klasserna arbetar vi ofta tematiskt och ämnesintegrerat. Genom detta arbetssätt strävar vi efter att skapa helheter, sammanhang och kontinuitet. Saker och ting kan tillåtas pågå precis så länge som de behöver pågå och undervisningen behöver inte ideligen avbrytas för att det råkar stå ett nytt ämne på schemat. Det innebär att eleverna får den tid de behöver för att bli klara med det arbete de håller på med. De hinner tänka färdigt, läsa färdigt, diskutera färdigt, skriva färdigt och de tvingas inte med vissa regelbundna mellanrum avbryta uppgiftens och sitt eget intellektuella fokus.
8-9, 6-7, 3-5 och F-2.
Detta möjliggör ett nära arbeta inom teamen. I de högre klasserna arbetar man ämnesintegrerat vilket innebär att man kan bearbetar en uppgift i flera ämnen. I de yngre klasserna arbetar vi ofta tematiskt och ämnesintegrerat. Genom detta arbetssätt strävar vi efter att skapa helheter, sammanhang och kontinuitet. Saker och ting kan tillåtas pågå precis så länge som de behöver pågå och undervisningen behöver inte ideligen avbrytas för att det råkar stå ett nytt ämne på schemat. Det innebär att eleverna får den tid de behöver för att bli klara med det arbete de håller på med. De hinner tänka färdigt, läsa färdigt, diskutera färdigt, skriva färdigt och de tvingas inte med vissa regelbundna mellanrum avbryta uppgiftens och sitt eget intellektuella fokus.